Wymeldowanie z pobytu stałego w drodze decyzji administracyjnej

Wymeldowanie z pobytu stałego w drodze decyzji administracyjnej

 

 

 

Wymagane dokumenty:

1. Umotywowane podanie o wymeldowanie skierowane do wójta gminy Brzuze.

2. kserokopia lub odpis dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu zamieszkiwanego przez osobę w stosunku, do której prowadzone jest postępowanie o wydaniu.

 

 

Opłaty:

-   5zł. za podanie o wymeldowanie oraz 0,50zł. od każdego załącznika

-   czynności postępowania nie podlegają opłatom o charakterze publicznoprawnym.

 

 

 

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Gminy Brzuze, ewidencja ludności, pok. nr 21,

 

 

Termin i sposób załatwienia sprawy:

-   Postępowanie o wymeldowania w drodze decyzji administracyjnej prowadzone jest na podstawie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks Postępowania Administracyjnego (t. j. z 2000r. Dz. U. nr 98, poz. 1071).

-   Termin obligatoryjny do załatwienia sprawy – 1 miesiąc, a sprawy skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

-   W wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która od ustalonych okoliczności sprawy przywiera postać:

- decyzji administracyjnej o wymeldowaniu,

- decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania,

- decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania,

- postanowienie zawieszenia postępowania wydane w sytuacji gdy rozstrzygnięcie jest uzależnione od wcześniejszego wyjaśnienia istotnej w sprawie okoliczności przez sąd lub inny organ.

 

 

Tryb odwoławczy:

Od decyzji wydanej przez organ I instancji– Wójta Gminy Brzuze, przysługuje odwołanie do organu II instancji – Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. Wymagana opłata 5zł.

 

 

Uwagi:

W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał w postaci zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji policji i innych urzędów w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą w prowadzonej sprawie.

W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby w stosunku, do której toczy się postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanowienia przez Sąd Rejonowy w Rypinie - Wydział I Cywilny kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania go w postępowaniu – kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie.

Z podaniem o wymeldowanie występuje osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu, z którego ma nastąpić wymeldowanie.

 

 

Podstawa prawna:

Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych z dnia 10 kwietnia 1974r. – tekst jednolity z 2001r. Dz. U. Nr 87, poz. 960.

 

metryczka


Wytworzył: Ewa Lawecka (24 września 2004)
Opublikował: Danuta Wiśniewska (24 września 2004, 11:19:45)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2275