Wydawanie zaświadczeń z ewidencji ludności
Wydawanie zaświadczeń z ewidencji ludności
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Brzuze
pok. nr 21, tel. (0-54) 270-11-38
Wymagane dokumenty:
1. Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość.
2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu – akt notarialny, decyzja przydziału lokalu lub umowa najmu lokalu do wglądu w oryginale.
3. Podanie o wydanie poświadczenia zameldowania.
4. Formularz wniosku o udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, który można odebrać w Urzędzie.
Opłaty:
Opłata skarbowa w wysokości 5zł. za podanie, ponad to wnioskodawca w celu uzyskania poświadczenia potwierdzającego jego dane osobowe ponosi opłatę skarbową za zaświadczenie w wysokości 11zł.
Pozostali wnioskodawcy ponoszą opłatę za udostępnienie jednostkowych danych zawartych w zbiorze meldunkowym w wysokości 4% kwoty najniższego wynagrodzenia za pracę pracowników, określonego w odrębnych przepisach – obecnie opłata wynosi 30,40zł.
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie, po zgłoszeniu się do Urzędu.
Uwagi:
W kasie Urzędu można nabyć znaki opłaty skarbowej i dokonać opłaty za udostępnienie danych osobowych.
Podstawa prawna:
Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych z dnia 10 kwietnia 1974r. – tekst jednolity z 2001r. Dz. U. Nr 87, poz. 960. Ustawa o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 86, poz. 960), Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 kwietnia 2002r. w sprawie wysokości opłat za udzielenie danych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych oraz warunków i sposobów ich wnoszenia (Dz. U. Nr 62, poz. 564).
metryczka
Wytworzył: Ewa Lawecka (24 września 2004)
Opublikował: Danuta Wiśniewska (24 września 2004, 11:14:57)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2729