Wydawanie zaświadczeń z ewidencji ludności

Wydawanie zaświadczeń z ewidencji ludności

 

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Brzuze

pok. nr 21, tel. (0-54) 270-11-38

 

 

Wymagane dokumenty:

1. Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość.

2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu – akt notarialny, decyzja przydziału lokalu lub umowa najmu lokalu do wglądu w oryginale.

3. Podanie o wydanie poświadczenia zameldowania.

4. Formularz wniosku o udostępnienie danych ze zbiorów meldunkowych, który można odebrać w Urzędzie.

 

 

Opłaty:

Opłata skarbowa w wysokości 5zł. za podanie, ponad to wnioskodawca w celu uzyskania poświadczenia potwierdzającego jego dane osobowe ponosi opłatę skarbową za zaświadczenie w wysokości 11zł.

Pozostali wnioskodawcy ponoszą opłatę za udostępnienie jednostkowych danych zawartych w zbiorze meldunkowym w wysokości 4% kwoty najniższego wynagrodzenia za pracę pracowników, określonego w odrębnych przepisach – obecnie opłata wynosi 30,40zł.

 

 

Termin załatwienia sprawy:

Niezwłocznie, po zgłoszeniu się do Urzędu.

 

 

Uwagi:

W kasie Urzędu można nabyć znaki opłaty skarbowej i dokonać opłaty za udostępnienie danych osobowych.

 

 

Podstawa prawna:

Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych z dnia 10 kwietnia 1974r. – tekst jednolity z 2001r. Dz. U. Nr 87, poz. 960. Ustawa o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 86, poz. 960), Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 kwietnia 2002r. w sprawie wysokości opłat za udzielenie danych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych oraz warunków i sposobów ich wnoszenia (Dz. U. Nr 62, poz. 564).

metryczka


Wytworzył: Ewa Lawecka (24 września 2004)
Opublikował: Danuta Wiśniewska (24 września 2004, 11:14:57)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2729