Wymeldowanie z pobytu stałego w drodze decyzji administracyjnej
Wymeldowanie z pobytu stałego w drodze decyzji administracyjnej
Wymagane dokumenty:
1. Umotywowane podanie o wymeldowanie skierowane do wójta gminy Brzuze.
2. kserokopia lub odpis dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu zamieszkiwanego przez osobę w stosunku, do której prowadzone jest postępowanie o wydaniu.
Opłaty:
- 5zł. za podanie o wymeldowanie oraz 0,50zł. od każdego załącznika
- czynności postępowania nie podlegają opłatom o charakterze publicznoprawnym.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Brzuze, ewidencja ludności, pok. nr 21,
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Postępowanie o wymeldowania w drodze decyzji administracyjnej prowadzone jest na podstawie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks Postępowania Administracyjnego (t. j. z 2000r. Dz. U. nr 98, poz. 1071).
- Termin obligatoryjny do załatwienia sprawy – 1 miesiąc, a sprawy skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
- W wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która od ustalonych okoliczności sprawy przywiera postać:
- decyzji administracyjnej o wymeldowaniu,
- decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania,
- decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania,
- postanowienie zawieszenia postępowania wydane w sytuacji gdy rozstrzygnięcie jest uzależnione od wcześniejszego wyjaśnienia istotnej w sprawie okoliczności przez sąd lub inny organ.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji wydanej przez organ I instancji– Wójta Gminy Brzuze, przysługuje odwołanie do organu II instancji – Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. Wymagana opłata 5zł.
Uwagi:
W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał w postaci zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji policji i innych urzędów w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą w prowadzonej sprawie.
W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby w stosunku, do której toczy się postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanowienia przez Sąd Rejonowy w Rypinie - Wydział I Cywilny kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania go w postępowaniu – kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie.
Z podaniem o wymeldowanie występuje osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu, z którego ma nastąpić wymeldowanie.
Podstawa prawna:
Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych z dnia 10 kwietnia 1974r. – tekst jednolity z 2001r. Dz. U. Nr 87, poz. 960.
metryczka
Wytworzył: Ewa Lawecka (24 września 2004)
Opublikował: Danuta Wiśniewska (24 września 2004, 11:19:45)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2276